Özgeçmiş

Prof. İlhan ÖZKEÇECİ   

1955 yılında Kayseri’de doğdu. 1980’de İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Dekoratif Sanatlar Bölümü’nden mezun oldu. 1983–1995 yıllarında Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak çalıştı. 1991’de Mimar Sinan Üniversitesi’nde Geleneksel Türk El Sanatları Tezhip-Süsleme Anasanat Dalında “Sanatta Yeterlik” unvanı aldı. 1995’de Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Türk El Sanatları Bölümü’ne yardımcı doçent olarak atandı, Bölüm Başkanı oldu. 1996’da Tezhip Anasanat dalında doçent, 2003’te profesör oldu.

1974–1979 tarihleri arasında Hattat Kemal Batanay’danRik’a hattı, klâsik Türk müziği ve tanburmeşketti, müzehhip Rikkat Kunt, Muhsin Demironat ve Tahsin Aykutalp’ten tezhip dersleri aldı. 1988-90 yıllarında Prof. Ali Alparslan’dan Divani meşketti. Uzun yıllar meşkettiği Hattat Hasan Çelebi’den 1997’de “Sülüs-Nesih” dallarında Hat İcazetnamesi aldı.

1973–1980 yılları arasında Türk müziği ile ilgili detaylı çalışmalarda bulundu. Çeşitli gruplarda müzik çalışmaları yanında İstanbul Devlet Klâsik Türk Müziği Korosu’nda görev yaptı. Bu cümleden olarak 1991 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde, 1996’da Malezya’da Türk müziği konusunda grup konserleri verdi. 1998’de İtalya’da düzenlenen “İpek Yolu’nda Minyatür ve Kaligrafi Sanatı Sergisi” dolayısıyla sergiye katıldı, tanburla Türk müziği resitalleri verdi.

2003’te Gürcistan’da Uluslararası İpek Yolu Sempozyumu’na katıldı.

2004 yılında Hollanda’da kişisel sergi açtı, Türk sanatı konusunda konferans ve tanburla Türk müziği resitalleri verdi.

2005’te SDÜ’den ayrılan İlhan Özkeçeci Fatih Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi’nde göreve başladı.

2006’da Güney Kore’de ICAPA 2005 II. Uluslararası Asya Felsefe Derneği Sempozyumu’da bildiri sundu, konser verdi.

Fransa’nın Strasburg şehrinde Mart 2007 de kişisel Türk müziği konserleri verdi.

23.04.2007-27.04.2007 tarihleri arasında İsveç’in Stockholm, Göteborg ve Malmö şehirlerinde düzenlenen müzik programlarına katıldı.

Ukrayna-Kırım’ın Sivastopol (Akyar) ve Simferopol (Akmescit) şehirlerinde 07-09 Şubat 2008 tarihlerinde hat sergisi ve workshop yaptı, kişisel tanbur resitalleri verdi.

Litvanya-Vilnius Pedagoji Üniversitesi’nde Erasmus programları çerçevesinde 28.04.2008-05.05.2008 tarihleri arasında Türk sanatı,  Hat dersleri ve tanbur resitalleri verdi.

13-15 Kasım 2008 tarihlerinde  Azerbaycan Bakü Kafkas Üniversitesi’nde düzenlenen “Uluslar arası Çocuk Edebiyatı Sempozyumu"na davet edildi,  sanat konusunda seminerler verdi, kişisel tanbur resitali icra etti.

9-10 Temmuz 2009 tarihlerinde, International Burch University’nin, Bosna-Hersek Saraybosna şehrinde düzenlemiş olduğu, “ISSD 09-International Symposium on Sustainable Development” adlı sempozyuma bir bildiri ile katıldı, Bosna’da tarihi ve kültürel mekanlardan incelemelerde bulundu.

25- 26 Haziran 2009 tarihlerinde, (CIOFF) ve İstanbul Küçükçekmece Belediyesi iş birliğiyle düzenlenen ‘Uluslararası Kültürel ve Sanatsal Organizasyonlarda Geleneksel Kültürlerin Korunması ve Tanıtılması Açısından Sorunlar ve Çözüm Yolları’ Sempozyumu’na katıldı bildiri sundu.

Kültür Bakanlığınca Düzenlenen 15. Devlet Türk Süsleme Sanatları Yarışmasında Jüri üyeliği yaptı (2009).

Fatih Üniversitesinde “Özgün Atölye Dinletileri” ismiyle düzenlemiş olduğu periyodik programlarda tanbur eşliğinde klasik Türk musikisi eserleri okudu (2009).

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca 15 Eylül – 11 Ekim 2009 tarihleri arasında, İstanbul Sultanahmet’teki Türk ve İslam Eserleri Müzesi’nde düzenlenen ‘Ortak Kültürel Miras Birlik İçinde Çokluk Sergisi’nde yer alacak eserlerle ilgili çalışmalar yaparak Sergi kataloğuna “İslam Medeniyeti ve Etkileşimler” başlıklı bir yazı ile katkıda bulundu.

2009 yılı Kasım ayında ICAPA Asya Felsefe Derneği tarafından Endonezya’nın başkenti Jakarta’da düzenlenen “The Path to Alliance of Civilisations Through the Asian Community” başlıklı 4. ICAPA sempozyumuna bir bildiri ile katıldı, Universitas Indonesia ve Syarif Hidayatullah State Islamic University’de kişisel hat ve resim sergileri açtı, workshop çalışmalarında bulundu.  Türk Musıkisi grup konserlerine katıldı.

2010 yılı Haziran ayında Özbekistan’ın Semerkand şehrinde bir sempozyuma katıldı. Ayrıca, Taşkend ve Buhara şehirlerinde tarihi yapılar hakkında araştırma çalışmalarında bulundu.

Yine 2010 yılında (27-31 Aralık) Saraybosna Burch University ile Yunus Emre Turkish Culture Center’ın ortaklaşa düzenlemiş oldukları “Memorial for Mevlana and Sebi Arus Activities” başlıklı program çerçevesinde tanburla Türk müziği resitalleri verdi, Türk hat sanatı konusunda seminerle gerçekleştirdi ve workshop yaptı.

2010’da Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Sanat Yönetimi Anabilim Dalında öğretim üyesi olarak tekrar kamu görevine başlayan Prof. Özkeçeci Sanat Bölümü Başkanlığı görevini sürdürdü. 2011’de YTÜ Sanat ve Tasarım Fakültesi Dekanlığı görevine atandı.

Aynı yılda Yunus Emre Vakfı Mütevelli Heyeti Üyeliğine seçildi. Bu çerçevede 2011 yılı Ağustos ayında Kosova’nın, Priştina ve Prizren şehirlerinde; Romanya’nın Köstence ve Bükreş şehirlerinde Yunus Emre Türk Kültür Merkezlerinin açılışlarına katıldı. Kültürel programlarda yer aldı.

2011 Kasım ayında Fas’ta Kazablanka, Rabat ve Tanca şehirlerinde tarihi yapılar ve sosyal doku araştırmalarında bulundu. Cebelitarık yoluyla geçmiş olduğu ve İspanya’da Endülüs sanatı çerçevesinde Granada’da (Gırnata) Elhamra Sarayı; Cordoba’da (Kurtuba) Endülüs Emevi devri yapılarından Ulu camii üzerinde araştırma ve incelemelerde bulundu, İspanya-Madrid’de Uluslar arası bir sempozyuma katılarak bildiri sundu.

2011 Aralık ayında bu çerçevede Kosova’nın, Priştina ve Prizren şehirlerindeki Yunus Emre Kültür Merkezlerinde ve Gjilanit (Gilan) şehrinde; Türk sanatı hakkında konferanslar ve Tarab sazı ile açıklamalı Türk Musıkisi konserleri verdi.

Yine 2011 Aralık ayında ICAPA Asya Felsefe Derneği tarafından Japonya’nın Fukuoka şehrinde düzenlene uluslar arası sempozyuma katılarak bildiri sundu, Hat sanatı sergisi açarak workshop çalışmalarında bulundu. Prof. İlhan Özkeçeci, Tarab’ıyla Türk Müziği resitalleri verdi. Ayrıca Japon kültür ve sanatı hakkında incelemelerde bulundu.

2012 yılı Nisan ayında Tekrar İspanya’ya giderek Granada’da; Cordoba’da, Sevilla ve Madrid’deki tarihi eserler ve çevre araştırmaları üzerinde çalışmalarını sürdürdü.

2012 yılı Mayıs ayında Romanya’nın Köstence ve Bükreş şehirlerinde Yunus Emre Türk Kültür Merkezlerinin faaliyetleri çerçevesinde Türk sanatı hakkında konferanslar ve Tanburla açıklamalı Türk Musıkisi konserleri verdi. Romanya’nın tarih ve kültür eserleri üzerine incelemelerde bulundu. Romen sanat çevreleri ile müşterek sanat etkinlikleri yaptı. Romanya’nı Türk-Osmanlı kültürü konusundaki birikimlerini yakından tanımak fırsatı buldu.

2012 yılı Mayıs ayı sonlarında  Gürcistan’ın başkenti Tiflis’te Yunus Emre Türk Kültür Merkezi açılışlarını bir heyetle birlikte katıldı, şehrin ve çevrenin kültürel ve tarihi mekânlarını inceledi.

2012 Haziran ayında Azerbaycan’ın Gence, Şamahı, Ağsu, Ağdaş, Mingeçevir, Yevlak, Berde, Şeki ve Zakatala şehirlerini dolaştı. Bakü’de bilimsel toplantılara katıldı ve Azerbaycan coğrafyasında tarihi eserler üzerinde araştırmalarda yaptı.

2012 Ağustos ayı sonlarında ICAPA Asya Felsefe Derneği tarafından Moğolistan’ın başkenti Ulan-Bator’da  düzenlenen uluslar arası sempozyuma katılarak bildiri sundu, Tarab’la Türk Müziği resitalleri verdi. Bu vesile ile Moğolistan topraklarında yer alan tarihi Türk ülkesinde  Orhun vadisini, Türk abidelerini, görerek incelemelerde bulundu.

2013 yılında Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinin davetlisi olarak Çanakkale’ye gitti. Sanat konulu konferans verdi, Çanakkale’nin tarihi, mekânları konusunda incelemelerde bulundu. Aynı yıl Sakarya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde de sanat öğrencilerine bir konferans verdi.

2014 Ocak ayında, Hindistan Yeni Delhi’de Uluslarası Asya Felsefe Derneğince düzenlenen (ICAPA-2014)  kongrede bildiri sundu.Tarab’ıyla Türk Müziği resitalleri verdi.  Delhi ve Agra’da tarihi-kültürel mekânlar ve eserleri üzerine araştırmalarda bulundu.

2014 ‘te Trakya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinin davetlisi olarak Edirne’de konferans verdi, Osmanlı eserleri üzerine detaylı araştırmalarda bulundu.

2014 Aralık ayında Adıyaman Üniversitesi Rektörlüğünün davetlisi olarak Adıyaman’da konferans verdi, Adıyaman müzesi ve tarihi eserleri üzerine detaylı araştırmalarda bulundu.

2015 Ocak ayında Karabük Alzehimer Derneği’nde Safranbolu’da düzenlenen Müzikoterapi programında “Tarab’la musıki” icraatını gerçekleştirdi.

İstanbul Sinema Akademisi’nde sanat konusunda seminer verdi.

2015 Nisan ayında, Rusya St. Petersburg Devlet Üniversitesinde bildiri sundu, Tescilli Türk Musıkisi enstrumanı Tarab ile resital verdi. Hermitage Museum ve Ethnography Museum’da detaylı sanat araştırmalarında bulundu.

2016 Erzurum Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde “Sanat Dünyamız” üzerine bir konferans gerçekleştirdi.

2018 Mayıs ayında Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesinin 20. Kuruluş yılı etkinlikliği karma sergisine birkaç eseriyle katıldı.

2019 Otto-Her projesi İstanbul üniversitesi-St. Petersburg hermitage müzesi arasındaki anlaşma çerçevesinde Doç.Dr. Gözde Sazak başkanlığında Osmanlı silah koleksiyonu ile ilgili olarak hazırlanan 4 ciltlik katalog çalışması için 16, 17, 18 ve 19.yy üslubunda pervaz tezhipleri tasarladı.

Yurt içinde ve yurtdışında Hat-Tezhip ve Resim dallarında pek çok sergi açan Prof. Özkeçeci, sanatın; tarihi, kaynakları, teknik ve felsefesi hakkındaki bilimsel çalışmalarına devam etmektedir.

Bilimsel Yayınlar

Uluslar Arası Bildiriler

  • “İstanbul’a Bugünden Bakmak”, Osmanlı İstanbulu Uluslararası Sempozyumu-4, 2016, s. 907-929.
  • “GraphicValues of Kufic Inscriptions in The Architecture of Great Seljuks”, The XXVIII International Conference on Historiography And Source Studies Of Asia And Africa «Asia And Africa in The Changing World», The Faculty of Asian And African Studies of The St. Petersburg State University, 22-24 April, 2015. Abstracts book, St. Petersburg 2015, p. 520a.
  • “Bazı Osmanlı Mimari Eserlerinde Çini Tasarım Planları”, II. Uluslararası Osmanlı İstanbulu Sempozyumu, 2014, 29 Mayıs Üniversitesi, Sempozyum Bildiriler Kitabı, 2014, s.785-804.
  • “The Design Plans of TheTiles on Some Ottoman Architectural Works", 29 Mayıs Üniversitesi, 2014.
  • “Milli Sanatlarımız ve Musıkimize Bugünden Bir Bakış”, “Uluslar arası Müzik ve Medya  Sempozyumu", İstanbul Türk Müziği Dernek ve Vakıfları Dayanışma Konseyi –Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi, 21-23 Mayıs 2014- YTÜ Yıldız Oditoryumu/ Beşiktaş; Bildiriler kitabı, Baskı: YTÜ Basım-Yayın Merkezi, İstanbul 2014, s. 11-25.
  • “Altar Frontal Decoration Plans in SomeTurk-Islam Architectural Structures”,  “7th International Congress of Asian Philosophical Assocation (ICAPA-2014) 14-16 January 2014, University Jamia Islamia & Jawarharlal Nehru University, New Delhi – India, (Bildiri Özetleri Kitabı, s. 23)
  • Özkeçeci İ., Yavuz O., Böcekler B., Önal H., “İstanbul’daki Bir Kısım Osmanlı Mimari Yapılarının Dekoratif Unsurlarının Estetik Analizi Kapsamında Fotoğraf ile Belgelenmesi", Uluslararası Tarihi Yarımada Sempozyumu, İSTANBUL, TÜRKIYE, 1-5 Ekim 2013, pp.1-1
  • “Decoration plans of Minarets in Some Great Seljukid Art”,ICAPA 20126th  International Conference Of The Asian Philosophical Association“in August 29-31 2012, National University of Mongolia.
  • “An Overview of Brick Decors in Great Seljuk Art”,ICAPA 2011 Fifth International Conference Of The Asian Philosophical Association  “Purality And Self-Identity Of The Asian Community in History” December 07-09, Chikushi Jogakuen University &Seinan Gakuin University, Fukuoka, Japan.
  • “The Interactions of Architectural Buildings and Decorational Elements in Andalucia and North Africa”, ISRIC’11 International Symposium on Roots of IslamicCivilisation, November 21-27, 2011 CalleSaturno 30 LC 2 28042, Barajas, Madrid, Spain.
  • Büyük Selçuklu’dan Anadolu Selçuklu’ya Estetik Formlar ve Yorumlar”,I.Uluslararası Selçuklu Sempozyumu27 – 30 EYLÜL–2010, Erciyes Üniversitesi Türk Dünyası Araştırmaları Merkezi, Kayseri/Türkiye.
  • “Analyses on theD ecorations from the Collection of Ali ŞirNevai and Their Reflections on the Ottoman Art”, The International Conference “Nizami and Navai, Historical and CulturalT ies)", organized by International Institute for Central Asian Studies (IICAS) & UNESCO, Samarkand / Uzbekistan 14-15 June 2010.
  • “Tarihi Mekân Ve Beldelerin Turizme Yönelmesiyle Yaşanan Değişimin, Geleneksel Kültürün Tanıtılıp Korunmasına Etkileri”, ‘Uluslararası Kültürel ve Sanatsal Organizasyonlarda Geleneksel Kültürlerin Korunması ve Tanıtılması Açısından Sorunlar ve Çözüm Yolları’ Sempozyumu, (CIOFF) ve Küçükçekmece Belediyesi iş birliğiyle, 25- 26 Haziran 2009, Küçükçekmece-İstanbul.
  • “Türk Sanatının Ufkunu Daraltan Geleneksel-Modern İkilemi",  Marmara Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü’nce   Düzenlenen Uluslar arası100. yılında I. Meşrutiyet Geleneksel ve Değişim Ekseninde Türk Modernleşmesi Sempozyumu, 23-24 Ekim 2008, Bildiriler Kitabı, Baskı: Ebru Matbaacılık A.Ş., İstanbul Haziran 2009, s. 439- 445.
  • “Eğitime Sanatın Katkıları ve Yansımaları”, ISSD 09 International Symposium on Sustainable Development, International BurchUniversity, Sarayevo, Bosnia/Hersegovina, June 9-10 2009.
  • “Kore Sanatından Türk Sanatına Benzerlikler ve Ortak Noktalar(SimilaritiesandCommonPoints in KoreanandTurkishArts)”, Proceedings of 4. International Conference. Of TheAsian Philosophical Assoation ICAPA 2009,  The Path to Alliance of Civilisations Through the Asian Community, Universitas Indonesia-Jakarta on 04-05- November 2009, Fatih University Press, 2009, p. 355-370.
  • “Kazakistan’dan Türkiye’ye Asyalı Olmak” 3. International Conf. Of TheAsianPhilosophicalAssoation, Ideals of the Asian Community Aspirations for a Harmonized World Order, Al-Farabi Kazakh National University Almaty, Kazakhstan on 24-27- October 2008, Fatih University Press 2008, p. 207-210.
  • “Üsküdar Mihrimah Sultan Camii ve Külliye İçindeki Türbelerin Süsleme Programı Üzerine Bir Değerlendirme", V. Uluslararası Üsküdar Sempozyumu, Bildiriler Kitabı C. II, s. 99-120, İstanbul/Türkiye, (2007)
  • “Asya’nın Kültürünü Güçlendiren İslâm Sanatının Estetiği”, 2. International Conf. Of The Asian Philosophical Assoc. Daedong The Rise Of Asian Community and The New Dialog, Korea-2006, p.321-330.
  • “Carryings of the Silk Road", 1st International Silk Road Symposium, International Black Sea University-Academy of Sciences Tbilisi-GEORGİA. Bildiriler Kitabı, İzmir-2004, p.158-161.
  • “Türk Sanatında İşlevsellik ve Yeni Açılımlar", I. Uluslararası Türk Dünyası Kültür ve Sanat Sempozyumu, Isparta/Türkiye, (2000)

Ulusal Bildiriler

  • “Eğitimin Milli Sanata Katkıları”, I. Türk Eğitim Kongresi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 27-28 aralık 2018. (Özet Bildiri).
  • “Musiki Dünyamızın Bugünü ve Yarını Sazımız Tarab", V. Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, 2018, Bildiriler Kitabı, s. 563-577.
  • “Kayseri’de İslami Düşüncenin Sanata Yansımaları", Kayseri İslami Düşünce Ve Hayat Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 28 Nisan – 5 Mayıs 2018, Bildiriler kitabı. Baskı: Netform Matbaacılık, Kayseri 2018,  s.287-313.
  • “Yeni Bir Çalgı Tarab ve Türk Musıkisinin Evrenselleşmesindeki Yeri", 23. İstanbul Türk Müziği Günleri, Müzikte Metodoloji Ve Müzikle İletişim, İstanbul, Türkiye, 2016.
  • “Klasik Sanatlarda Kompozisyon ve Estetik”, Diyanet İşleri Başkanlığı Dini Yayınlar Genel Müdürlüğü VI. Dini Yayınlar Kongresi, 29/30 Kasım – 1 Aralık 2013, İstanbul. Bildiriler Kitabı, Baskı: Ertem Basım Yayın, Ankara 2014, s. 667-683.
  • “Orhun Abidelerinin Estetik ve Muhtevasının Önemi”, “Orhon Yazıtlarının bulunuşundan 120 yıl sonra Türklük Bilimi ve 21. Yüzyıl” Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü / Türk Dil Kurumu, 26-29 Mayıs 2010 Ankara.
  • “Kuran Tezhiblerinin Tarihi Gelişim İçinde Estetik Değerlendirilmesi", 8. Ulusal El Sanatları Sempozyumu,  İzmir/Türkiye, (2002).   
  • “XVI. yüzyıl Başları Tezhip Sanatında Özgün Bir Eser; Şeyh Hamdullah Hattı Bir  Kur’an’ın Tezyini", Topkapı Sarayı İstanbul (2002).
  • “Türk Yazma Kitap Sanatlarının Hat ve Tezhib Açısından Yeni Projelerle Değerlendirmesi", I. Eğridir Sempozyumu, Isparta/Türkiye , (2001).
  • “Sanat Eğitiminde Öğrenci Motivasyonun Önemi", Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi I. Ulusal Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumu, İstanbul / Türkiye, (2000).
  • “İslam İnancının Sanata Yansımaları", III. Kutlu Doğum Sempozyumu, Isparta/Türkiye , (2000).
  • “Sanat Eğitiminde Geleneksel Türk El Sanatları Eğitiminin Yeri", “Sanat Eğitimi ve Sorunları Sempozyumu", 19-24 Mayıs, Çanakkale, (1999).
  • “XVI. Yüzyıl İkinci Yarısından Tezhib Sanatına Bir Numune; Esedullah B. Muhammed El- Kaşani Hattı Kuran-ı Kerimi", 2000′ li Yıllarda El Sanatlarının Sanatsal Sanatsal, Tasarımsal ve Ekonomik Boyutu Sempozyumu, İzmir/Türkiye (1998).
  • “Klasiklerimizin Ahengi ve Günümüz Çini Desenleri Eğitimi Üzerine Düşünceler", Kütahya (1998).
  • “Bir Hamail Üzerine", D-8 Ülkeleri Geleneksel Takı Sempozyumu, İstanbul / Türkiye, (1997).
  • “Kayseri’de Minber-Minareler", Topkapı Sarayı Müzesini Sevenler Derneği, XII. Sanat Tarihi Araştırmaları Semineri, Topkapı Sarayı, Sultanahmet İstanbul (1992).
  • “Geleneksel Türk El Sanatları Eğitiminde Klasik Desen Anlayışının Önemi ve Tezyini Özellikleri ile Kayseri Kurşunlu Cami", El Sanatlarına Yaklaşım Sempozyumu, Bildiriler Kitabı, İzmir -Türkiye, (1992).

Ulusal Makaleler

  • “Musiki ve Şehrin Ruhu", Düşünen Şehir, 2017, ss.64-67.
  • “Hayata Can Yoldaşı, Musiki Âlemine Tarab", İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları (İsmek) El Sanatları Dergisi, 2017, ss.132-137.
  • “Bir Gizli Değer Hazinesi Bursa Uluumay Müzesi", İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları (İsmek) El Sanatları Dergisi, 2017, ss.145-148.
  • “Hayatı Desenle Kurgulamak", İSMEK: El Sanatları Dergisi, 2016, ss.146-151.
  • “Zamana Bir Mühür Vurmak!” İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları (İsmek) El Sanatları Dergisi, Sayı: 19, İstanbul 2015, ss. 100-107.
  • “Serhat Şehrinden Birkaç Hatıra”, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları (İsmek) El Sanatları Dergisi, Sayı: 18 İstanbul 2014, ss. 132-139.
  • “Bazı Büyük Selçuklu Minarelerinde Süsleme Planları”, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları (İsmek) El Sanatları Dergisi, Sayı: 17, İstanbul 2014, ss. 96-103.
  • “Bazı Büyük Selçuklu Minarelerinde Süsleme Planları", İSMEK Dergisi, 2013.
  • “Sevmek İnanmaktır", Muradiye Kültür Dergisi, 2011, ss.28-43.
  • “Sevmek, İnanmaktır", Muradiye Kültür Dergisi, cilt.7, 2011, ss.28-43.
  • “Sanatımızı Yeniden Tanımlamak", Din ve Hayat Dergisi, 2011, ss.8-12.
  • “Sanatımızı Yeniden Tanımlamak", Din ve Hayat Dergisi, 2011, ss.8-12.
  • “Sanatımızı Yeniden Tanımlamak”, Din ve Hayat Dergisi, TDV İstanbul İl Müftülüğü Yayını, Sayı: 14, yıl: 2011, TDV Yay. Matbaası, Ankara 2011, ss. 8-12.
  • “İslam Medeniyeti ve Etkileşimler”, Ortak Kültürel Miras Birlik İçinde Çokluk Sergisi Kataloğu, 15 Eylül – 11 Ekim 2009, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Sultanahmet-İstanbul, ss. 148-161, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayını, Baskı: Promat A.Ş., İstanbul 2009.
  • “Çağdaş Sanatın Dönüşümüne Katkı Sağlayacak Klasik Esinler"  (Şule Bilge Özkeçeci ile birlikte), El Sanatları Dergisi (İBB İSMEK), Sayı: 7, Aralık 2008, s. 46-49.
  • “Sanatçı Kimdir?”, El Sanatları Dergisi (İBB İSMEK),No. 5, Mayıs. 2008, s. 46-49.
  • “Yazma Eserler v.e Düşündürdükleri", El Sanatları Dergisi (İBB İSMEK), No. 4, 2007, ss. 74-79
  • “Sanatın Ruhu", El Sanatları Dergisi (İBB İSMEK), Sayı. 3, 2007, s. 90-98.
  • Akademik İndeksli Diğer Bilimsel Makaleler
  • Özkeçeci İ., Gül Durukan S. N., Alacalı M. H., “XVII-XIX. Yüzyıllarda Osmanlı Dönemi Konut Mimarisinde İç Mekân Tavan Süslemelerine Genel Bir Bakış", İnsan & İnsan Bilim Kültür Sanat ve Düşünce Dergisi, 2018, pp.214-232.
  • Özkeçeci İ., Çiçek E., “Video Sanatında Film Tekniklerinin Kullanımı ve Örnek Fotoğraf Kareleri Üzerinden Yorumlanması", Art-Sanat, 2017, pp.321-335.
  • Özkeçeci İ., Çiçek E., “Fotoğraf-Sanat İlişkisi Bağlamında Görsel Tasarım Öğelerinin Sanat EseriniOluşturmadaki Rolü", Art-Sanat, 2017, pp.309-319.
  • Özkeçeci İ.,"İlk Dönem HâkânîKarahanlı Camilerindeki Bazı Tuğla Süsleme Unsurları", İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, vol.5, 2016, pp.721-738.
  • “Milli Sanatlarımız ve Musıkimize Bugünden Bir Bakış”, Yildiz Journal of Art and Design, Vol. 1, Issue: 1, 2014, pp. 36-55.
  • Özkeçeci, İ., Böcekler, B., Yavuz, O., Önal, H.,“Sistematik Görsel Araştırmalarda Fotoğrafın Yeri: Mimar Sinan Eserleri Örneği”, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – TOJDAC, Vol. 4, Isssue 4, October 2014 .
  • Özkeçeci İ., Gül Durukan S.N., Alacali M.H.,  “Çağdaş Mimari Yapılarda Seramik Panolar ve Yıldız Teknik Üniversitesi Kongre ve Kültür Merkezi Uygulaması", TOJDAC, vol.4, 2014, pp.71-81.
  • Diğer Yayınlar/Ansiklopedide Yazılan Konular
  • “Desen Tasarım Derken Hayatı Kurgulamak", s.146-151, 2016.
  • “Bazı Büyük Selçuklu Minarelerinde Süsleme Planları", s.146-151, 2013 .

PROJELER

Patent – Faydalı Model Projesi

( P2013-12116 ) “Güçlü Sabit Frekanslı, Yüksek Yankılı Ses Sağlayan Solo ve Orkestral Enstrüman: Tarab." 

Sunumun yer aldığı yayın I. Patent Atölyesi ve İmalat Teknolojileri Proje Pazarı. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi, Teknoloji Transfer Atölyesi, Yıldız-Oditoryum-Beşiktaş.

(“Tarab” Marka Tescili Türk Patent Enstitüsünce kabul edilmiştir.)

Araştırma Projeleri

2011-08-02-KAP01

YTÜ Bilimsel Araştırma Projeleri kapsamında 2011-08-02-KAP01 no.lu  “İstanbul’daki Bir Kısım Osmanlı Mimari Eserlerinde Dekoratif Unsurların Estetik Analizi (Çini-Kalemişi-Ahşap-Taş-Mermer Desenleri-Hat Kompozisyonları)” başlıklı Proje 2011 yılında Prof. İ. Özkeçeci Yürütücülüğünde başlamıştır. Bu çerçevede; Sultanahmed Camii, Yeni Cami, Ayasofya padişah Türbeleri, Üsküdar Çinili Cami, Silivrikapı İbrahim Paşa Camii gibi çeşitli mekânlarda yapılan fotografik analiz çalışmaları yapılmıştır. Proje 2015 yılında tamamlanmıştır.

2012-08-02-KAP02

YTÜ Bilimsel Araştırma Projeleri kapsamında2012-08-02-KAP02 No.lu “YTÜ Davut Paşa Kampüsü Mimari Yapıların İç ve Dış Mekânlarına Büyük Ölçekli Seramik Panoların Tasarlanması Ve Uygulanması” başlıklı Proje 2012 yılında Prof.İ. Özkeçeci Yürütücülüğünde başlamıştır. 

Bu çerçevede; iki yıldır sürdürülen çalışmalar sonucu Tasarımını Prof. İ. Özkeçeci’ninyaptığı6x3m. Ölçekli seramik pano YTÜ Kongre Merkezine yerleştirilmiştir. Farklı bir uygulama anlayışıyla gerçekleştirilen bu panolar mimari mekânları daha sıcak ve yaşanabilir hale getirmeyi amaçlamaktadır. 

İkinci pano tasarımı, 2x4m ölçülerinde olup Yıldız Oditoryum binası giriş kısmına tespit edilmiştir. “Birinci Mühür” ve “İkinci Mühür” adları verilen bu pano çalışmaları proje takvimi olarak 2015’te tamamlanmıştır.

2016-08-02-KAP01

YTÜ Bilimsel Araştırma Projeleri kapsamında2016-08-02-KAP01No.lu “Sosyal Mekânlara Yeni Dekor Planı Önerileri; YTÜ-STF Konser Salonu Örneği” başlıklı Proje 2012 yılında Prof. İ. Özkeçeci Yürütücülüğünde başlamıştır.  

Bu çerçevede;Sosyal mekânlar, ortak paylaşım alanları olarak insanların gündelik hayatında etkin rol oynamaktadır. Mekânın verdiği duygu, insanın ruh haline yansıyarak olumlu ya da olumsuz etkilerde bulunmaktadır. Bu bakış açısından yola çıkarak, projede konser salonu gibi etkin faaliyet gösteren bir mekânı sanatla bütünleştirerek dönüştürmek amaçlanmaktadır. Proje 2019 yılı şubat ayında tamamlanmıştır.. 

SERGİLER

2019- “N.K.U. II. Posta Sanatı Bienali", Karma Sergi, İştirakçi, Mart

2018- “Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi 20. Yıl Etkinlikleri Kapanış Sergisi", Karma Sergi, İştirakçi, Mayıs

2017- “TARAB KONSERİ", Çalgı Performansı, Resital, Mayıs

2016- “N.K.U. I. International Mail Art Biennial", Karma Sergi, İştirakçi, Nisan

“II. Uluslararası Posta Sanatı (Mail-Art) Sergisi", Karma Sergi, İştirakçi, Haziran

“Tarab" – Yeni Bir Türk Sazı", Patentli Enstrüman Sunumu “, Çalgı Performansı, Resital, Aralık

“Sanat Dünyamız Başlıklı Workshop ve Sunum", Çalıştay, Düzenleyici veya Organizatör, Aralık

2015-“Motif Kaynakları ve Sanatımız", Çalıştay, Düzenleyici veya Organizatör, Mayıs

2014-“Ytü Sanat Fest. Gelecek Artık Eskisi Gibi Değil", Karma Sergi, İştirakçi, Aralık

“Hat ve Resim Sergileri"

2010 – İstanbul Kültür Sanat Meclisi (İKSM) Sanat Galerisi (Üsküdar Fatih Mahkemesi) 26 Mart -26 Nisan- Üsküdar/İstanbul

2009 – (ICAPA 2009 süresince), UNIVERSITAS INDONESIA JAKARTAAuditorium 1103 ve STATE ISLAMIC UNİVERSITY SYARIF HIDAYATULLAH, JAKARTA Auditorium

“Sevgi Dilinden Çizgiler…"(Hat ve Tezhip Sergileri)

2008 – Vilnius – Litvanya

Simferopol, Sivastopol – Kırım/Ukrayna 

2007 – İSO Odakule Sanat Galerisi, Taksim/ İstanbul.

Metro City Sanat Galerisi, Levent/İstanbul

“Hat ve Resim Sergileri”

2009 – (ICAPA 2009 süresince), Universitas Indonesia JakartaAuditorium 1103 ve StateIslamic University Syarif Hidayatullah, Jakarta Auditorium

“Sevgi Dilinden Çizgiler…"(Hat ve Tezhip Sergileri)

2008 – Vilnius – Litvanya

Simferopol, Sivastopol – Kırım/Ukrayna

2007 – İSO Odakule Sanat Galerisi, Taksim/ İstanbul.

Metro City Sanat Galerisi, Levent/İstanbul

2005 -“Women& Art – A Global Perspective 2005” adlı sergiye gözlemci olarak katılım, Sharjah Art Museum’da incelemeler, Dubai ve Sharjah’ta, çeşitli kültürel ve sanatsal temaslar. B.A.E.

2004  – Türkiye Festivali Deventer/Hollanda.

2003  – Türk Dünyası Kültür Merkezi Sanat Galerisi, Kızılay/ Ankara. 

2002  – Devlet Güzel Sanatlar Galerisi / Antalya. 

III. Altın Safran Belgesel Film Festivali Safranbolu / Karabük.

2001  – Emlak Bankası sanat galerisi Tünel-İstanbul

-(IRCICA) Yıldız Sarayı Çit Kasrı/Beşiktaş-İstanbul                 

-Bayrampaşa Belediyesi Sanat Galerisi/Bayrampaşa-İstanbul

Belediye Kültür Sarayı /Isparta

-Eski Eğirdir Evi / Eğirdir-Isparta

-Devlet Güzel Sanatlar Galerisi-Denizli. 

-Üsküdar Belediyesi Altunizade Kültür Merkezi / Üsküdar-İstanbul.

2000 -Türkiye Kalkınma Bankası Sanat Galerisi-Ankara.                        

Büyükşehir Belediyesi Taksim Sanat Galerisi-İstanbul.

1999 -Antalya Müzesi. 

1998 -Udine-Latisana- İtalya

KİTAPLAR

Hat Sanatını Tanımak, Baskı: Yazıgen, İstanbul, 2017 (21x29cm. 232 sf. ISBN 6056687181)

Türk Sanatında Desen ve Kurgu, Baskı: Yazıgen, İstanbul, 2015  (21x29cm. 216 sf. ISBN 9786058565760)

Türk Sanatında Tezhip(genişletilmiş yeni baskı)
Yazarlar: Prof. İlhan Özkeçeci – Şule Bilge Özkeçeci
Yazıgen Yayıncılık, Baskı: Ezgi Matbaacılık,İstanbul-2014. (17×24 cm. 352 sf, 61’i renkli, 201 resim   – ISBN 978-605-85657-1-5)

Kore ve Türk Sanatı-Benzerlikler Ortak Kaynaklar (Korean Art and Turkish Art Similarities and Common Sources), Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Yayınları, Sayı: ST-2011.001, Baskı: Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi, İstanbul 2011. (18×25 cm, 94 sf. 101 renkli resim – ISBN: 978-975-461-478-7)

Türk Sanatında Kompozisyon / Composition in Turkish Art, (Türkçe-İngilizce), Baskı: Pasifik Ofset, İstanbul 2008. (21×29.7cm. 184 sayfa  – ISBN 978-975-98526-3-4)

Doğu Işığı -VII – XIII. y.yıllarda İslam Sanatı, Baskı: Graphis Matbaa, İstanbul-2006. (16×24 cm, 390 sayfa  – ISBN 975-98526-1-6)

Zamanı Aşanlar-IX. Y.yıla kadar Türk sanatı, Güzel Sanatlar Matbaası, İstanbul-2004 (16×24 cm, 290 sayfa  – ISBN 975-98526-0-8)

Tarihi Kayseri Cami ve Mescidleri, Kayseri Kocasinan Belediyesi Yayını, Türkuvaz Grafik, Kayseri 1997. ISBN 976-94737-0-4

Türk Tezhip Sanatı ve Tezyini Motifler
Erciyes Üni. Tıp Tarihi Enstitüsü Yayını, E. Ü. Matbaası, Kayseri, 1993. ISBN 975-7598-53-4

Kayseri Cami Mimarisinde Minber-Minareler, TDV Kayseri Şubesi Yayını, Akın Matbaası,  1993. ISBN 975-389-092-3

PATENT VE FAYDALI MODEL

“TARAB (Güçlü Sabit Frekanslı, Yüksek Yankılı Ses Sağlayan Solo ve Orkestral Enstrüman)", TÜRKİYE, Faydalı Model, TR201312116Y, Ekim 2013

ÖDÜLLER VE BURSLAR

“2016 Türk Çalgı Müziği’ne Hizmet Ödülü”, İstanbul Türk Müziği Dernek Ve Vakıfları Dayanışma Konseyi, Eylül 2016

“TARAB”, Sunum ve İcra Teşekkür Belgesi, Saint Petersburg Devlet Üniversitesi, Rusya Federasyonu, Ocak 2015

BİLİMSEL HAKEMLİKLER

İTOBİAD, Dergide Hakemlik, Ocak 2018

İstanbul Üniversitesi Türkiyat Mecmuası, Dergide Hakemlik, Aralık 2010